Опис системи

    Все в нашому житті повторюється! Дуже не нова фраза. Але, напевно, процеси прискорюються, якщо навіть протягом одного людського життя стали помітні цикли. Це відноситься і до комунальних платежів. Власне не до самої вартості комунальних послуг (вона зрозуміло росте), а до методів збору коштів за вже надані комунальні послуги.

    Всього якихось 20 років тому всі комунальні платежі мешканці перераховували безпосередньо в ЖЕД. ЖЕДи перераховували відповідні суми на Водоканал, Теплоенерго, Міськгаз і т.д. Було легко і просто, абонент знав тільки ЖЕД, мав одну абонетскую книжку, де на останній сторінці був приклад її заповнення. В Ощадбанку все теж було просто - один платіж відразу за всі послуги!

    Але настав «час розкидати каміння», ЖЕДи не поспішали розлучатися з грошима абонентів за воду, газ, тепло та ін. Кожне з ображених комунальних підприємств задумалося над створенням свого абонентського відділу і розповсюдженням своїх книжок для оплати. З'явилася 5-6 книжок - для кожної послуги свої.

    І мало хто звернув увагу що вартість обліку абонентської плати зросла. Та як мінімум у п'ять разів! Та й роботи в банку додалося, теж у п'ять разів!

    Втім витрати комунальних підприємств на цьому не зупинилися, і наступний сектор у способах оплати зайняли «білінгові» системи. Це коли комунальне підприємство замість абонкнижки надсилає всім своїм абонентам повністю розрахований рахунок. Нововведення було дуже потрібним щоб уникнути маси помилок, які виникають при заповненні книжок абонентами. Цьому сприяли часта зміна тарифу, складний розрахунок пільг та субсидій, та й просто наявність величезної кількості арифметичних помилок.

    Круг (на новому витку) почав замикатися з появою так званої «єдиної квитанції» або рахунку за всі види комунальних послуг. Правда виникла знову проблема - всі гроші треба перерахувати на один розрахунковий рахунок, а з нього вже якимсь чином розподілити (розщепити) комунальним підприємствам. Для цього вже потрібен був розрахунковий центр.

    Але цей передбачуваний круг було розірвано (змінено). Багато комунальних підприємств не стали друкувати і розносити рахунки своїм абонентам, а передали ці рахунки відразу в банки. Так би мовити не Магомет до гори, а гора до Магомета. Все одно, щоб заплатити за комунальні послуги людині треба йти в банк, а там чекає його рахунок! Правда рахунок не звичний - електронний. На жаль цей рахунок сильно спростили і по суті звели лише до заборгованості, але економія суттєва. Ось тільки з банками проблема, ніяк вони дані з оплати цих рахунків (читай заборгованості) коригувати один з одним не хочуть. Заплатив частину в одному банку, а в іншому - повинен за все! Недобре!

    Але і цю проблему вдалося вирішити. Для цього знову доведеться згадати про розрахунковий центр. Адже саме йому під силу об'єднати всі банки в одну систему, і за запитом з банку видавати «електронний рахунок» на будь-якого абонента. А зміни в оплаті рахунків фіксувати відразу у себе. Правда розрахунковим центру доведеться серйозно попрацювати.

    Треба побудувати у себе потужний дата-центр і з'єднати лініями зв'язку всі банки і всі каси, а ще добре б мати лінії зв'язку з усіма комунальними службами. Адже тоді вони будуть мати можливість бачити всю оплату миттєво («у реальному часі»), незалежно від примх банку. І вимагати від нього перерахування своїх грошей на наступний день! Ось це - добре! Але знову «ложка дьогтю» - дорого! Саме тому таких систем на Україні - як пальців на одній руці.

    Але є і приємна новина, дорогими бувають звичайно ексклюзивні речі - системи розроблені і експлуатовані в одному місті. І навпаки, як тільки почалося серійне виробництво, ціна різко падає.

    На сьогодні ми готові запропонувати вам серійний продукт - сучасну систему комунальних платежів. Власне навіть не запропонувати купити, ні купувати і платити за впровадження нічого не треба! Будь-яке підприємство на Україні може приєднатися до Єдиної комунальній системі (ЄКC), в тому обсязі до якому воно готове.

    І так суть пропозиції. Нами побудована і експлуатується сучасна єдина комунальна система. Створено дата-центри (сервера) з програмним забезпеченням, на яких зберігається вся необхідна інформація про нарахування абонентам конкретних комунальних підприємств ( «електронні рахунки»). Будь-який банк чи будь-яке підприємство може звернутися із запитом до цієї бази даних. Для цього не треба встановлювати ніяке програмне забезпечення, все відбувається за допомогою звичайного браузера. У віконці цього браузера касир банку може прийняти від абонента оплату одного або всіх виставлених йому «Електронних рахунків» і природно роздрукувати рахунок-квитанцію і звичайно виконати ще багато різних операцій.

    Інформація про оплату відобразиться відразу безпосередньо на серверах системи і стане доступною для всіх зацікавлених учасників, що володіють повноваженнями. В якості стандартного «клієнта» у всіх учасників використовується тільки браузер, який з метою безпеки підключається по протоколу SSL.

    Природно підприємство, що надає комунальні послуги, має спочатку «викласти» на сервера системи інформацію про нарахування та заборгованість своїх абонентів у визначених форматах. А в процесі роботи воно може «забирати» інформацію про оплату своїх абонентів і контролювати перерахування банками «своїх» прийнятих платежів. Прийняті банками кошти, завдяки довідників системи, перераховуються відразу на розрахункові рахунки комунальних підприємств.

    Більш детально ознайомитись з роботою Єдиної комунальної системи ви можете переглянувши інформацію про модулi системи>>. Тут же ми пропонуємо і інші складові частини системи.

І найголовніше! Вартість приєднання та експлуатації модулів ЄКC дуже низька! І безперечно ціна послуги вас не зупинить. В якості експерименту ми на короткий час можемо підключити будь-які модулі системи для вас безкоштовно!

Головний спеціаліст: Коваленко Володимир Миколайович.